Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
Medlemsregister, eierskifte og betaling
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Ny festeavgift fra 2018

Artikkel i Laagendalsposten 28/1-2018 01/02/2018 21:46 #196

Her finner du innholdet i artikkelen av 28. januar om hytteeierne som går til sak mot økt festeavgift. Jeg vedlegger også en VG-artikkel fra 27/12 om samme problematikken.
Vedlegg:

Please Logg inn eller Registrer konto to join the conversation.

Siste endring: av Kim Borgen.

Ny festeavgift fra 2018 19/01/2018 20:03 #195

Alle kan delta i gruppa som har gjort felles sak - både de som har fått krav om økning og de som evt. har fått brev med varsel om økning når kontrakten går ut. Du kan melde din interesse ved å poste i dette emnet, eller ved å send e-post iht til innlegget nedenfor.

Ny festeavgift fra 2018 14/12/2017 19:14 #191

Da har de berørte hytteeiere slått seg sammen og gjør nå felles sak, blant annet med et lukket forum her. Dersom du er berørt, men ikke har mottatt informasjon om dette fellesskapet, så gi beskjed til Webmaster

Ny festeavgift fra 2018 10/12/2017 16:38 #186

Ja, det står klart for meg at vi må gjøre felles sak. Så vidt jeg vet, er det allerede 7 hyttteeiere som har engasjert advokat. Dette er da ikke advokaten som velet engasjerte. Det beste ville etter mitt skjønn være om vi alle kjørte samme prosessen. Jeg kan ikke se noen god grunn til at vi ikke skulle gjøre det. Så jeg er litt i tvil om hva jeg nå skal gjøre. Kanskje må vi henvede oss til Molander, som jeg vet er en av de syv?

Ny festeavgift fra 2018 10/12/2017 15:22 #185

Hytte nr 8 har også fått et helt urimelig krav i økning av festeavgift. Vi nøler svært med å betale den nye taksten av samme grunn som du oppgir. Kvisle Vel har som sikkert du også vet kontaktet advokat og fått råd og brev derfra. Etter råd fra vellet bør vi som omfattes av denne økningen i festeavgift organisere oss og sende felles brev til grunneiernes advokat, NORDIA.

Ny festeavgift fra 2018 10/12/2017 12:18 #184

Det var en hårreisende økning. Det er vel en økning på rundt 400%. Synd det blir så dyrt å ha hytte her oppe med alle avgifter at en snart må spørre seg om det er verdt det eller en må selge. Det er jo trist hvis vi må selge, da hytta har vært i familien siden 70 tallet og vi trives veldig godt her oppe selv om det er lang reisevei.

Ny festeavgift fra 2018 07/12/2017 17:44 #183

Da er faktura på den nye festeavgiften mottatt. Jeg er usikker på om jeg bør betale regningen i sin helhet?. Grunnen er at grunneiere regner betaling av regning for vegavgift for aksept av vegavgiften, også for hytteeiere som har protestert. Risken er at de også regner betaling av festeavgiften som aksept. Noen råd?
Oppdatering: Med fakturaen kom det også et usignert brev som vedlegges her (se nedenfof).
Vedlegg:

Ny festeavgift fra 2018 20/11/2017 17:56 #179

Det er vanskelig å gi et generelt råd, hver hytte har sin egen historie. Det finnes imidlertid mange artikler om saken på nettet. Jeg anbefaler osloadvokatene.no. Dropp innloggingen, søk på tomtefeste. For egen regning føyer jeg til: Samle informasjon om hva du har tilført tomten. Din egen betaling av vei og liknende.

Ny festeavgift fra 2018 20/11/2017 13:55 #178

De KSV medlemmer som har fått et brev om forhøyet festeavgift fra firmaet Nordia kan sende en e-post med kopi av festeavtalen og brevet til undertegnede for vurdering. Vi samarbeider med en advokat I hytteforbundet om saken.

Siste endring: av Terje Thorvaldsen. Grunn: Korreksjon

Ny festeavgift fra 2018 18/11/2017 10:12 #177

Vi er også litt sjokkert over økningen. Jeg vedlegger kopi av brevet vi har mottatt. Håper styret tar en vurdering av denne økningen, evt med hjelp fra hytteforbundet.
Vedlegg:

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder
Forumløsning av: Kunena